Ogłoszeszenie o naborze na stanowisko urzędnicze ds.wojskowych,społecznych i obrony cywilnej
OGŁOSZENIE O NABORZE
NA STANOWISKO URZĘDNICZE DS. WOJSKOWYCH, SPOŁECZNYCH I OBRONY CYWILNEJ
1. NAZWA I ADRES JEDNOSTKI.
Urząd Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel, tel. 68 3756822.
2. OKREŚLENIE STANOWISKA URZĘDNICZEGO:
stanowisko ds. wojskowych, społecznych i obrony cywilnej w Urzędzie Gminy Trzebiel
Wymiar czasu pracy: 1 etat
Liczba stanowisk pracy: 1 stanowisko
Rodzaj umowy: umowa o pracę
3. WYMAGANIA NIEZBĘDNE – FORMALNE
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie wyższe.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w złożonej ofercie, których obowiązek podania nie wynika z przepisów prawa.
- Nieposzlakowana opinia.
4. WYMAGANIA DODATKOWE pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
1. Posiada znajomość poniższych ustaw i aktów wykonawczych do nich:
1) Ustawa z dnia 11 marca 2022r. o obronie ojczyzny (Dz. U. z 2022r poz. 655),
2) Ustawa z dnia 21 czerwca 2002 r. o stanie wyjątkowym (Dz. U. 2017 poz. 1928),
3) Ustawa z dnia 29 sierpnia 2002 r. o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U.2017 poz. 1932),
5) Ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2019 r. poz. 742),
6) Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2022.poz. 615)
7) Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz.U.2019poz.2407),
8) Ustawa z dnia 17 grudnia 2021r. o dodatku osłonowym (Dz.U. z 2022r. poz. 1 ze zm.)
i umiejętność stosowania tych przepisów w praktyce.
2. Posiada ważne poświadczenie bezpieczeństwa do klauzuli „poufne”.
3. Posiada umiejętność biegłego posługiwania się narzędziami informatycznymi: środowisko Windows, pakiet Office.
4. Umiejętność organizowania pracy własnej.
5. Komunikatywność.
6. Samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań.
7. Terminowość i systematyczność.
5.ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU
- Realizacja zadań gminy w zakresie obrony cywilnej. Organizowanie i realizacja planu obrony cywilnej.
- Organizacja doręczeń kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych.
- Tworzenie formacji obrony cywilnej, świadczenia na rzecz obrony.
- Współdziałanie z organami wojskowymi w zakresie ewidencji wojskowej.
- Udział w przygotowaniu i przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej.
- Prowadzenie i koordynacja akcji kurierskiej w gminie.
- Nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności.
- Orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny i uznaniem za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny.
- Wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy o imprezach masowych.
- Przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora i innych ogłoszeń.
- Prowadzenie spraw związanych z repatriacją (osiedlanie, pomoc finansowa).
- Przyjmowanie oraz rozpatrywanie wniosków na zasiłek rodzinny i dodatków do zasiłku rodzinnego.
- Prowadzenie ewidencji oraz weryfikacja świadczeń rodzinnych
- Sporządzanie listy płac przyznanych świadczeń rodzinnych.
- Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze świadczeniami rodzinnymi.
- Przygotowanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie świadczeń rodzinnych.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o świadczenie wychowawcze w tym:
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o świadczenie wychowawcze,
- Przygotowywanie projektów decyzji i zaświadczeń w sprawach dotyczących świadczenia wychowawczego.
- Sporządzanie i wysyłanie informacji w zakresie świadczeń wychowawczych.
- Przygotowywanie list wypłat świadczeń wychowawczych,
- Sporządzanie sprawozdań w zakresie świadczeń wychowawczych,
- Współpraca z instytucjami OPS, PUP, ZUS, US, komornicy, sądy i prokuratura w zakresie niezbędnym do ustalenia prawa do świadczeń.
- Wykonywanie zadań związanych z przyznawaniem i wypłatą dodatku osłonowego.
- Prowadzenie i obsługa kancelarii materiałów niejawnych, w tym zabezpieczenie i przechowywanie dokumentów zawierających informacje niejawne, zgodnie z obowiązującymi przepisami i instrukcjami oraz udostępnianie lub wydawanie dokumentów uprawnionym osobom, w tym prowadzenie rejestrów kancelarii materiałów niejawnych.
- Nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych oraz udostępnianie egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne.
- Koordynacja właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów zawierających informacje niejawne oraz opatrzonych klauzulą tajności.
- Zastępowanie pracownika na stanowisku ds. świadczeń rodzinnych.
6. WARUNKI PRACY NA STANOWISKU
- Miejsce pracy – siedziba Urzędu Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41/ parter/ budynek nieprzystosowany dla osób niepełnosprawnych.
- Praca przy stanowisku komputerowym wymagająca wysokiego stopnia samodzielności, umiejętności pracy pod presją czasu oraz bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z klientem zewnętrznym.
- Planowane zatrudnienie: od dnia 1 czerwca 2022.
7. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Trzebiel w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie wynosił powyżej 6%.
8. WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA.
- List motywacyjny.
- Curriculum vitae.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe,
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie
w pełni praw publicznych. - Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”. Oferty które nie będą zawierały zgody na przetwarzanie danych osobowych zostaną zniszczone.
- List motywacyjny i życiorys podpisane własnoręcznie przez kandydata.
9. informacje dodatkowe.
1. Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone własnoręcznie przez kandydata za zgodność z oryginałem,
2. Osoby, których oferty zostaną odrzucone z przyczyn formalnych, nie będą powiadamiane.
3. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane, o zachowaniu terminu decyduje data wpływu.
4. Oferty złożone w naborze nie będą zwracane.
5.Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Trzebielu.
6. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
10. tryb składania ofert:
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. wojskowych, społecznych i obrony cywilnej w sekretariacie Urzędu lub pocztą na adres: Urząd Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel, w terminie do dnia: 23 maja 2022 roku do godz. 14.00.
Uwaga: w przypadku dokumentów składanych drogą pocztową – decyduje data wpływu do Urzędu Gminy.
Wójt Gminy Trzebiel
(-) Tomasz Sokołowski
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
DLA KANDYDATÓW DO PRACY w URZĘDZIE GMINY TRZEBIEL
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”),
informuję o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Trzebiel jest:
Wójt Gminy Trzebiel ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan skontaktować się poprzez e-mail iod@trzebiel.pl, telefonicznie pod nr. tel. (68) 3756822. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem tych danych;
3. Administrator danych osobowych –Wójt Gminy Trzebiel, przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie wyrażonej zgody w celu rekrutacji na stanowisko urzędnicze.
4. Dane osobowe zawarte w dokumentach potwierdzających wymagane kwalifikacje wykraczające poza dokumenty ustawowo niezbędne, będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”
5. Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne i ich podanie zależy od wyrażonej przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych, aczkolwiek niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji. W przypadku braku oświadczenia na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, dokonuje zniszczenia niniejszej oferty wypełniając obowiązek wynikający z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom.
7. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres 2 lat, po tym okresie odbywa się proces ich niszczenia.
8. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
1) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
2) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
3) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych
4) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych
5) w przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Gminy Trzebiel Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86