OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO URZĘDNICZE DS. OCHRONY ŚRODOWISKA NA CZAS USPRAWIEDLIWIONEJ NIEOBECNOŚCI PRACOWNIKA (ZASTĘPSTWO)
- NAZWA I ADRES JEDNOSTKI.
Urząd Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel, tel. 68 3756822.
- OKREŚLENIE STANOWISKA URZĘDNICZEGO:
stanowisko ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy Trzebiel
Wymiar czasu pracy: 1 etat
Liczba stanowisk pracy: 1 stanowisko
Rodzaj umowy: umowa o zastępstwo
- WYMAGANIA NIEZBĘDNE – FORMALNE
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie minimum średnie, preferowane wykształcenie wyższe o kierunku ochrona środowiska.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w złożonej ofercie, których obowiązek podania nie wynika z przepisów prawa.
- Nieposzlakowana opinia.
- WYMAGANIA DODATKOWE pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
- Posiada znajomość przepisów z zakresu:
- Prawa ochrony środowiska,
- ustawy o ochronie przyrody,
- ustawy o czystości i porządku w gminach,
- Kodeksu postepowania administracyjnego,
oraz umiejętność stosowania tych przepisów w praktyce.
- Posiada umiejętność biegłego posługiwania się narzędziami informatycznymi: środowisko Windows, pakiet Office.
- Umiejętność organizowania pracy własnej.
- Komunikatywność.
- Samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań.
- Terminowość i systematyczność.
5.ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
- Prowadzenie działań w zakresie ochrony środowiska przed zanieczyszczeniem ściekami, w tym:
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków,
- prowadzenie kontroli zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków,
- Przyjmowanie zgłoszeń eksploatacji przydomowych oczyszczalni ścieków zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów, naliczanie opłat za ich usunięcie oraz nakładanie kar pieniężnych za usuwanie drzew lub krzewów bez zezwolenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy o ochronie przyrody.
- Prowadzenie czynności związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy o ochronie przyrody.
- Prowadzenie czynności związanych z ustaleniem wysokości odszkodowania za drzewo lub krzew oraz za ich usunięcie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy o ochronie przyrody.
- Prowadzenie spraw lokalnych form ochrony przyrody.
- Prowadzenie działań w zakresie edukacji ekologicznej i współdziałanie z organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie ochrony środowiska i ochrony przyrody.
- Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
- Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem informacji o środowisku i jego ochronie.
- Prowadzenie spraw wynikających z przepisów ustawy o odpadach, w tym prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie nałożenia obowiązku usunięcia odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania.
- Koordynacja i realizacja pozostałych zadań gminy określonych w ustawie Prawo ochrony środowiska, w tym:
- ochrona powietrza atmosferycznego
- prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska,
- współpraca z organami i podmiotami w zakresie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska,
- Wydawanie opinii i uzgodnień wynikających z zapisów ustawy Prawo geologiczne i górnicze.
- Nadzór, koordynacja i realizacja zadań gminy w zakresie gospodarowania wodami, w tym:
- sprawy kąpielisk i miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli,
- ochrona ujęć wody i zbiorników śródlądowych,
- prowadzenie spraw z zakresu konserwacji i utrzymania cieków wodnych,
- prowadzenie innych spraw wynikających z ustawy Prawo Wodne niezastrzeżonych dla innych stanowisk pracy.
- Prowadzenie spraw związanych z ochroną wód i gruntu przed zanieczyszczeniami.
- Realizacja i koordynacja zadań przewidzianych dla gminy w krajowych i regionalnych programach ochrony środowiska, w tym wynikających z umów i porozumień, zawartych przez Wójta.
- Obsługa Zintegrowanego Systemu Ograniczania Niskiej Emisji.
- Realizacja zadań dotyczących planowania energetycznego, w tym:
- opracowanie założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru gminy Trzebiel oraz jego aktualizacja,
- nadzór, monitoring i sprawozdawczość w zakresie planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru gminy Trzebiel,
- inicjowanie oraz udział w realizacji projektów dotyczących zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, w tym związanych z wykorzystaniem alternatywnych źródeł energii (OZE)
- prowadzenie działań doradczych, edukacyjnych oraz informacyjno-promocyjnych w obszarze gospodarki energetycznej gminy oraz OZE
- Opracowywanie sprawozdań, ocen i analiz oraz bieżących informacji z zakresu spraw prowadzonych na stanowisku.
- Przygotowywanie projektów dokumentów, związanych z realizacją powierzonego zakresu czynności, w tym:
- decyzji, postanowień, wezwań, zawiadomień i innych pism,
- uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta,
- analiz i sprawozdań,
- odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
- Redagowanie treści do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej, stronie internetowej gminy oraz fb wynikających z realizowanych zadań i ich aktualizacja.
- WARUNKI PRACY NA STANOWISKU
- Miejsce pracy – siedziba Urzędu Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41/ I piętro/ budynek nieprzystosowany dla osób niepełnosprawnych.
- Praca przy stanowisku komputerowym wymagająca wysokiego stopnia samodzielności, umiejętności pracy pod presją czasu oraz bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z klientem zewnętrznym.
- Planowane zatrudnienie: niezwłocznie po zakończeniu rekrutacji.
- 7. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Trzebiel w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie wynosił powyżej 6%.
- WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA.
- List motywacyjny.
- Curriculum vitae.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe,
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie
w pełni praw publicznych. - Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”. Oferty które nie będą zawierały zgody na przetwarzanie danych osobowych zostaną zniszczone.
- List motywacyjny i życiorys podpisane własnoręcznie przez kandydata.
- informacje dodatkowe.
- Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone własnoręcznie przez kandydata za zgodność z oryginałem,
- Osoby, których oferty zostaną odrzucone z przyczyn formalnych, nie będą powiadamiane.
- Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane, o zachowaniu terminu decyduje data wpływu.
- Oferty złożone w naborze nie będą zwracane.
5.Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Trzebielu.
- O terminie i miejscu przeprowadzenia ewentualnego postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
- tryb składania ofert:
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. ochrony środowiska” w sekretariacie Urzędu lub pocztą na adres: Urząd Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel, w terminie do dnia: 27 listopada 2023 roku do godz. 14.00.
Uwaga: w przypadku dokumentów składanych drogą pocztową – decyduje data wpływu do Urzędu Gminy.
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
DLA KANDYDATÓW DO PRACY w URZĘDZIE GMINY TRZEBIEL
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”),
informuję o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Trzebiel jest:
Wójt Gminy Trzebiel ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan skontaktować się poprzez e-mail iod@trzebiel.pl , telefonicznie pod nr. tel. (68) 3756822. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem tych danych;
- Administrator danych osobowych –Wójt Gminy Trzebiel, przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie wyrażonej zgody w celu rekrutacji na stanowisko urzędnicze.
- Dane osobowe zawarte w dokumentach potwierdzających wymagane kwalifikacje wykraczające poza dokumenty ustawowo niezbędne, będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”
- Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne i ich podanie zależy od wyrażonej przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych, aczkolwiek niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji. W przypadku braku oświadczenia na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, dokonuje zniszczenia niniejszej oferty wypełniając obowiązek wynikający z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres 2 lat, po tym okresie odbywa się proces ich niszczenia.
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
- prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych
- prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych
- w przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Gminy Trzebiel Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86