Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Trzebielu
Menu góra
Strona startowa Ogłoszenia o pracy W toku
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „OGŁOSZENIE O NABORZE NA SKARBNIKA GMINY (GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO BUDŻETU GMINY - W toku, menu 89, artykuł 1027 - BIP - Gmina Trzebiel”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

W toku

OGŁOSZENIE O NABORZE NA SKARBNIKA GMINY (GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO BUDŻETU GMINY

OGŁOSZENIE O NABORZE

NA

SKARBNIKA GMINY

(GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO BUDŻETU GMINY)

 

 

  1. NAZWA I ADRES JEDNOSTKI.

Urząd Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel, tel. 68 3756822.

  1. OKREŚLENIE STANOWISKA URZĘDNICZEGO:

Skarbnik Gminy

Wymiar czasu pracy: 1 etat

Liczba stanowisk pracy: 1 stanowisko

Rodzaj umowy: powołanie ( zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt.2 ustawy o pracownikach samorządowych). Do stosunku pracy nawiązanego na podstawie powołania mają zastosowanie przepisy kodeksu pracy ( art. 68-72).

  1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE – FORMALNE
  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Nieposzlakowana opinia.
  3. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  4. Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
  5. Kandydat nie może posiadać orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
  6. Kandydat musi spełnić jeden z poniższych warunków:

1)  posiadać ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadać co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,

2) posiadać ukończoną średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiadać co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,

3) być wpisany do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

4) posiadać certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

 

  1. WYMAGANIA DODATKOWE pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
  2. Preferowane doświadczenie zawodowe w księgowości jednostek sektora finansów publicznych.
  3. Znajomość przepisów prawa z materii objętej zakresem merytorycznym stanowiska pracy, w szczególności dotyczących rachunkowości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego, o samorządzie gminnym, o finansach publicznych, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, o podatkach i opłatach lokalnych, o rachunkowości a także przepisów dotyczących sprawozdawczości budżetowej i finansowej jednostek samorządu terytorialnego a także innych przepisów prawa niezbędnych do wykonywania zadań na stanowisku Skarbnika Gminy;
  4. Biegła znajomość obsługi sprzętu komputerowego min. w środowisku Windows, w tym Pakietu Microsoft Office.
  5. Cechy osobowości: umiejętność planowania i organizacji pracy oraz samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań, predyspozycje kierownicze, dyspozycyjność, odporność na stres, terminowość, sumienność, zaangażowanie, systematyczność, wysoka kultura osobista, rzetelność, dyspozycyjność, komunikatywność, umiejętność prowadzenia negocjacji, umiejętność pracy pod presją czasu, wystąpienia publiczne.
  6. Dodatkowym atutem będzie doświadczenie w pracy w jednostkach administracji publicznej na stanowisku kierowniczym.

 

5.ZAKRES  WYKONYWANYCH  ZADAŃ  NA STANOWISKU

Skarbnik gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu. Zadania głównego księgowego
jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust.1 ustawy o finansach publicznych (t.j. Dz. U z
2022r. poz. 1634 ze zm.).

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Przygotowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń wójta dotyczących budżetu gminy.
  2. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające zwłaszcza na:
  • zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizacji i kontroli dokumentów,
  • bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający:
  1. terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
  2. ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe i prawidłowe rozliczenie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,
  3. prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,
    • nadzorowaniu całokształtu prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne oraz jednostki nie bilansujące samodzielnie,
    • informowaniu rady gminy o odmowie kontrasygnaty względnie sytuacji, która taką odmowę mogła spowodować.
  4. Prowadzenie gospodarki finansowej Gminy zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegające zwłaszcza na:
    • wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji Gminy,
    • zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Gminę,
    • przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
    • zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
    • nadzór nad gospodarką finansową gminy, a w szczególności odpowiedzialność za przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych.
  5. Analiza wykorzystania środków z budżetu oraz środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Gminy.
  6. Dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
    • bieżącej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych mu obowiązków,
    • wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz ich zmian,
    • wstępnej kontroli operacji gospodarczych Gminy stanowiących przedmiot księgowań.
  7. Kierowanie, organizowanie pracy, koordynowanie i nadzór nad prawidłową realizacją zadań przez poszczególnych pracowników w podległej komórce organizacyjnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami, zarządzeniami i poleceniami Wójta.
  1. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wójta Gminy, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
  2. Opracowanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz.
  3. Nadzór nad wymiarem podatków i opłat, egzekucji oraz spraw związanych ze stosowaniem ulg, umorzeń i odroczeń,
  4. Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z rozliczeniem podatku od towarów i usług (VAT).
  5. Wykonywanie zadań kontroli zarządczej. 
  1. WARUNKI PRACY NA STANOWISKU
  1. Miejsce pracy – siedziba Urzędu Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41/ parter/ budynek nieprzystosowany dla osób niepełnosprawnych.
  2. Praca przy stanowisku komputerowym, powyżej 4 godzin, wymagająca wysokiego stopnia samodzielności, umiejętności pracy pod presją czasu oraz bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z klientem zewnętrznym.
  3. Planowane zatrudnienie: od dnia 1 stycznia 2023.

 

  1. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Trzebiel w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie wynosił powyżej 6%.

 

  1. WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA.
  2. List motywacyjny i życiorys podpisane własnoręcznie przez kandydata.
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe,
  4. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie
    w pełni praw publicznych.
  5. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
  6. Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych o treści:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”. Oferty które nie będą zawierały zgody na przetwarzanie danych osobowych zostaną zniszczone.

 

  1. informacje dodatkowe.
  2. Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone własnoręcznie przez kandydata za zgodność z oryginałem,
  3. Osoby, których oferty zostaną odrzucone z przyczyn formalnych, nie będą powiadamiane.
  4. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane, o zachowaniu terminu decyduje data wpływu.
  5. Oferty złożone w naborze nie będą zwracane.

5.Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Trzebielu.

  1. O terminie, miejscu oraz trybie przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni indywidualnie.
  2. Ze względu na zasady powoływania Skarbnika określone w art.18 ust.2 pkt.3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2022 poz. 559 ze zm.) – osoba wyłoniona w konkursie zostanie przedstawiona jako kandydat do powołania na Skarbnika przez Radę Gminy Trzebiel.

 

  1. tryb składania ofert:

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na skarbnika Gminy” w sekretariacie Urzędu lub pocztą na adres: Urząd Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel, w terminie do dnia: 7 października 2022 roku do godz. 14.00.

Uwaga: w przypadku dokumentów składanych drogą pocztową – decyduje data wpływu do Urzędu Gminy.

 

Metryka

sporządzono
2022-09-26 przez Justyna Mazur-Franczak
udostępniono
2022-09-26 00:00 przez Konieczyński Jacek
zmodyfikowano
2022-09-26 20:34 przez Konieczyński Jacek
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
550
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.