Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Trzebielu
Menu góra
Strona startowa Co i jak załatwić Sprawy obywatelskie
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Zgłoszenie utraty bądź uszkodzenia Dowodu Osobistego - Sprawy obywatelskie, menu 38, artykuł 46 - BIP - Gmina Trzebiel”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Sprawy obywatelskie

Zgłoszenie utraty bądź uszkodzenia Dowodu Osobistego

Termin załatwienia

niezwłocznie w obecności osoby zgłaszającej utratę dowodu osobistego

 

Osoba kontaktowa

Agnieszka Rusin, Scholastyka Lang

 

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Trzebiel

 

Telefon kontaktowy

68 3755038, 68 3756757

 

Adres e-mail

gmina@trzebiel.pl

 

Sposób załatwienia

  • wydanie zaświadczenia o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego
  • unieważnienie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych

 

Wymagane Dokumenty

  • wypełniony formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego przekładany osobiście (załącznik)
  • inny dostępny dokument tożsamości

 

Czas realizacji

niezwłocznie

 

Opłaty

czynność nie podlega opłacie w przypadku wydania pierwszego zaświadczenia (duplikat – płatny 17,00 zł)

 

Tryb odwoławczy

nie dotyczy

Uwagi

  • utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego należy zgłosić osobiście po stwierdzeniu tego faktu w najbliższym urzędzie gminy, a za granicą w urzędzie konsularnym
  • za osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną zawiadomienie o utracie dowodu składa rodzic, opiekun prawny bądź kurator ustanowiony przez sąd,
  • w przypadku braku możliwości osobistego zgłoszenia utraty dowodu z powodu niepełnosprawności lub innej ważnej przeszkody, zawiadomienia o utracie może dokonać pełnomocnik po okazaniu upoważnienia do dokonania tej czynności,
  • w przypadku utraty dowodu osobistego należy niezwłocznie złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego,
  • w przypadku odnalezienia dowodu osobistego po zgłoszeniu jego utraty, należy niezwłocznie przekazać dokument najbliższemu organowi gminy lub placówce konsularnej,
  • nie ma możliwości cofnięcia czynności unieważnienia dowodu osobistego.

 

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z  2016 r., poz. 391  ze zm.)
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z  2015 r., poz. 212)

 

wzór wniosku zgłoszenia utraty

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)

Metryka

sporządzono
2019-10-14 przez Konieczyński Jacek
udostępniono
2019-10-14 00:00 przez Konieczyński Jacek
zmodyfikowano
2019-10-14 10:49 przez INTERmedi@ Administrator
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
263
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.