Wymeldowanie w trybie decyzji administracyjnej
Termin załatwienia
zależy od złożoności sprawy, zgodnie z prawem do 2 miesięcy • istnieje możliwość przedłużenia terminu załatwienia sprawy w przypadkach konieczności wystąpienia do sądu o ustanowienie kuratora dla osoby o nieustalonym miejscu pobytu
Osoba kontaktowa
Agnieszka Rusin, Scholastyka Lang
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Trzebiel, pok. 2
Telefon kontaktowy
68 3755038, 68 3756757
Adres e-mail
gmina@trzebiel.pl
Sposób załatwienia
decyzja administracyjna
Wymagane Dokumenty
- sporządzony samodzielnie wniosek strony zawierający następujące elementy:
informację o opuszczeniu miejsca dotychczasowego pobytu przez osobę, której wniosek dotyczy, określenie daty przybliżonego opuszczenia lokalu, informację w zakresie bezpośrednich powodów opuszczenia lokalu tj. w wyniku wyroku o eksmisję, w wyniku własnej decyzji, bądź przymuszenia, informację w zakresie okoliczności towarzyszących opuszczeniu miejsca pobytu, czy osoba zabrała z lokalu rzeczy osobiste, trwałego użytku itp., czy próbowała ponownie zamieszkać, wskazanie dowodów na twierdzenia zawarte we wniosku (dokumenty, jeżeli ktoś posiada), informację o miejscu pobytu osoby z podaniem adresu, której wniosek dotyczy, bądź braku wiedzy w tym zakresie - oryginał dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu prawnego do lokalu przez wnioskodawcę (np. akt notarialny, odpis z księgi wieczystej, umowa najmu)
Opłaty
opłata skarbowa w wysokości 10 zł;
można uiścić wpłacając w kasie urzędu
przelewem na konto: Gmina Trzebiel 32 9672 0008 0000 0387 2000 0003
Tryb odwoławczy
odwołanie rozpatruje Wojewoda Lubuski za pośrednictwem Wójta Gminy Trzebiel w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji
Uwagi
- wniosek może dotyczyć jednej osoby lub rodziny
- obowiązek wymeldowania powstaje, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu dobrowolnie i trwale,
- wskazane jest przedłożenie innych dokumentów np.: wyroki w sprawie o rozwód, podziału majątku, eksmisji, protokoły wykonania eksmisji, przekazania lokalu itp.
- decyzja o wymeldowaniu może być wydana w stosunku do osoby, która bez wymeldowania opuściła dotychczasowe miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła
Podstawa prawna
art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r., poz. 1382 ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411 ze zm.)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 ze zm.)