OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE: ds. księgowości budżetowej i funduszu sołeckiego W URZĘDZIE GMINY TRZEBIEL
OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE:
ds. księgowości budżetowej i funduszu sołeckiego
W URZĘDZIE GMINY TRZEBIEL
1. NAZWA I ADRES JEDNOSTKI.
Urząd Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel, tel. 68 3756822.
2. OKREŚLENIE STANOWISKA URZĘDNICZEGO:
Inspektor ds. księgowości budżetowej i funduszu sołeckiego w Referacie Finansów w Urzędzie Gminy Trzebiel
Wymiar czasu pracy: 1 etat
Liczba stanowisk pracy – 1 stanowisko
Rodzaj umowy: umowa o pracę
3. WYMAGANIA NIEZBĘDNE – FORMALNE
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie wyższe
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w złożonej ofercie, których obowiązek podania nie wynika z przepisów prawa.
- Nieposzlakowana opinia.
- Posiadanie 3 letniego doświadczenia w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości.
4. WYMAGANIA DODATKOWE pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
1. Posiada znajomość przepisów z zakresu:
1) ustawa o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy,
2) rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej oraz planów kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego
3) odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
4) funduszu sołeckiego,
5) o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
oraz umiejętność stosowania tych przepisów w praktyce.
3. Posiada umiejętność biegłego posługiwania się narzędziami informatycznymi: środowisko Windows, pakiet Office.
4. Umiejętność organizowania pracy własnej.
5. Komunikatywność.
6. Samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań.
7. Terminowość i systematyczność.
5.ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU
1. Prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej Urzędu:
- prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej Urzędu w zakresie wydatków, kosztów, przychodów, sum depozytowych i ZFŚS,
- dekretowanie i opisywanie dokumentów księgowych i wyciągów,
- księgowanie i uzgadnianie ksiąg rachunkowych,
- kontrola dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym,
- ewidencja zaangażowania Urzędu,
- ewidencja przypisów i odpisów należności z tytułu opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu i opłat i funduszu alimentacyjnego,
- ewidencja syntetyczna należności z tyt. podatków i opłat oraz niepodatkowych należności oraz funduszu alimentacyjnego.
- sporządzanie miesięcznych zestawień obrotów i sald, księgi głównej i dziennika,
- przypis i odpis należności i odsetek na podstawie dokumentów wystawionych przez księgowość analityczną z tyt. podatków i opłat, należności budżetowych i funduszu alimentacyjnego.
2. Sporządzanie sprawozdań miesięcznych z wydatków Rb-28s.
3. Ewidencja księgowa faktur do pliku JPK.
4. Prowadzenie Funduszu Sołeckiego w zakresie:
- nadzór merytoryczny i kontrola nad wykonywanymi zadaniami w zakresie funduszu sołeckiego,
- przyjmowanie wniosków od sołectw, sprawdzanie ich poprawności i zgodności z przepisami,
- informowanie sołtysów o planowanych terminach realizacji zadań w poszczególnych sołectwach,
- organizacja oceny oraz wstępna analiza wniosków składanych przez sołectwa,
- przygotowanie projektów umów zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych,
- przygotowywanie materiałów merytorycznych do przygotowania dokumentacji zamówień publicznych,
- sporządzanie wniosku o zwrot z budżetu państwa części wydatków gminy wykonanych w ramach funduszu sołeckiego.
- przygotowywanie sołtysom informacji o wysokości funduszu sołeckiego,
- kontrolowanie ponoszonych na rzecz sołectwa wydatków pod względem ich zgodności
z planami finansowymi i rzeczowym zakresem oraz wnioskowanie do skarbnika o zmianę planów.
5. Uzgadnianie sald z księgowością analityczna z tytułu należności podatków i opłat, niepodatkowych należności budżetowych i funduszu alimentacyjnego.
6. Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
7. Przygotowanie dokumentów do archiwum.
6. WARUNKI PRACY NA STANOWISKU
- Miejsce pracy – siedziba Urzędu Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41/parter / budynek nieprzystosowany dla osób niepełnosprawnych.
- Praca przy stanowisku komputerowym wymagająca wysokiego stopnia samodzielności, umiejętności pracy pod presją czasu oraz bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z klientem zewnętrznym.
- Planowane zatrudnienie: od dnia 1 lipca 2021.
7. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Trzebiel w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie wynosił powyżej 6%.
8. WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA.
- List motywacyjny.
- Curriculum vitae.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe.
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie
w pełni praw publicznych. - Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”. Oferty które nie będą zawierały zgody na przetwarzanie danych osobowych zostaną zniszczone.
- List motywacyjny i życiorys podpisane własnoręcznie przez kandydata.
9. informacje dodatkowe.
1. Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone własnoręcznie przez kandydata za zgodność z oryginałem,
2. Osoby, których oferty zostaną odrzucone z przyczyn formalnych, nie będą powiadamiane.
3. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane, o zachowaniu terminu decyduje data wpływu.
4. Oferty złożone w naborze nie będą zwracane.
5.Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Trzebielu.
6. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
10. tryb składania ofert:
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko inspektora ds. księgowości budżetowej i funduszu sołeckiego” w sekretariacie Urzędu lub pocztą na adres: Urząd Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel, w terminie do dnia: 21 maja 2021 roku do godz. 14.00.
Uwaga: w przypadku dokumentów składanych drogą pocztową – decyduje data wpływu do Urzędu Gminy.
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
DLA KANDYDATÓW DO PRACY w URZĘDZIE GMINY TRZEBIEL
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”),
informuję o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Trzebiel jest:
Wójt Gminy Trzebiel ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan skontaktować się poprzez e-mail iod@trzebiel.pl, telefonicznie pod nr. tel. (68) 3756822. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem tych danych;
3. Administrator danych osobowych –Wójt Gminy Trzebiel, przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie wyrażonej zgody w celu rekrutacji na stanowisko urzędnicze.
4. Dane osobowe zawarte w dokumentach potwierdzających wymagane kwalifikacje wykraczające poza dokumenty ustawowo niezbędne, będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”
5. Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne i ich podanie zależy od wyrażonej przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych, aczkolwiek niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji. W przypadku braku oświadczenia na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, dokonuje zniszczenia niniejszej oferty wypełniając obowiązek wynikający z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom.
7. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres 2 lat, po tym okresie odbywa się proces ich niszczenia.
8. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
1) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
2) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
3) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych
4) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych
5) w przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Gminy Trzebiel Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86
PROTOKÓŁ Z NABORU NA STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE GMINY TRZEBIEL
- Nabór przeprowadzono na urzędnicze stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej i w Urzędzie Gminy w Trzebielu.
- Do naboru na ww. stanowisko nadesłano 3 oferty w terminie wskazanym w ogłoszeniu tj. do dnia 10 maja 2021r.
- 3. Wymogi formalne:
l.p. |
Imię i nazwisko kandydata |
Wymagania formalne |
Wada oferty |
|
spełnił |
nie spełnił |
|||
1. |
Kamila Leńczyk |
ü |
|
|
2. |
Marcjanna Ksiuk
|
ü |
|
|
3. |
Monika Jaroszewicz - Smyk |
|
ü |
brak wymaganego doświadczenia |
- Do merytorycznej oceny zakwalifikowano 2 kandydatów:
1) Kamilę Leńczyk
2) Marcjannę Ksiuk
- Ocenę kandydatów komisja dokonała w oparciu o następujące metody i techniki:
1) rozmowa kwalifikacyjna,
4. Informacje o wynikach rozmowy kwalifikacyjnej:
Przedmiotem rozmowy kwalifikacyjnej były procedury i przepisy prawa niezbędne do prawidłowego wykonywania zadań na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Komisja zbadała znajomość przepisów ogólnych, właściwych dla działalności Urzędu, w szczególności ustawy:
1) o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy,
2) rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej oraz planów kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego
3) odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
4) funduszu sołeckiego,
5)o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
Przedmiotem rozmowy była również znajomość obszaru i specyfiki gminy Trzebiel.
Komisja pomocniczo oceniła również predyspozycje osobowościowe kandydata na stanowisko urzędnicze. Komisja, w szczególności brała pod uwagę: komunikatywność oraz rozpoznawanie obszarów problemowych w zakresie stanowiska.
5. Wyniki naboru.
Na podstawie wyników rozmowy kwalifikacyjnej oraz oceny Komisji, stwierdza się, że w wyniku postępowania konkursowego kandydaci nie spełnili w zadowalającym stopniu wymagań i oczekiwań stawianych osobie ubiegającej się o zatrudnienie na stanowisku, którego nabór dotyczył. Obie kandydatki w toku rekrutacji uzyskały wynik oceny komisji poniżej 40%.
Mają powyższe na uwadze, nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Inspektora do spraw księgowości budżetowej i funduszu sołeckiego w Urzędzie Gminy Trzebiel został nierozstrzygnięty
6. Skład komisji przeprowadzającej nabór oraz podpisy:
1) Barbara Purcha - przewodnicząca …………………
2) Justyna Mazur-Franczak - członek …………………
3) Magdalena Lizut - członek …………………