Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Trzebielu
Menu góra
Strona startowa e-Urząd
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „e-Urząd, menu 32 - BIP - Gmina Trzebiel”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

e-Urząd

e-Urząd

  • E-usługi to platforma skierowana do mieszkańców gminy. Głównym jej celem jest wzrost poziomu rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych i wzrost ich wykorzystania przez mieszkańców gminy.

euslugi

 

  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to system informatyczny, który pozwala obywatelom Polski na załatwianie różnych spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.

 

epuap

 

Wejdź zarejestruj się i załatwiaj sprawy przez internet

Link do rejestracji

Krótki Film obrazujący na przykładzie kilku sytuacji, w jaki sposób e-administracja ułatwia obywatelom załatwianie spraw urzędowych.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=gqQZrGAGhhA

 

Jak korzystać z platformy ePUAP

Aby załatwić sprawę przez internet za pomocą platformy ePUAP, musisz mieć profil zaufany. Pozwala on potwierdzić Twoją tożsamość. Chodzi o to, aby nikt przez internet nie mógł się pod Ciebie podszyć. 

 

Jak założyć profil zaufany

 

------- 1507_epuap_zarejestruj_1440159087.png

 

A) Dla osób nie posiadających podpisu elektronicznego weryfikowanym certyfikatem kwalifikowanym.

 

  1. Wejdź na stronę ePUAP.

  2. Kliknij zarejestruj się.

  3. Wypełnij wniosek o założenie profilu zaufanego.

  4. Znajdź najbliższy urząd, w którym będziesz mógł potwierdzić profil zaufany ePUAP. W przypadku Powiatu Żarskiego są to:

    a. Urząd Skarbowy w Żarach ul. Osadników Wojskowych 3-4

    b. ZUS Inspektorat w Żarach ul. Lotników 1a

  5. Udaj się do wybranego urzędu wskazanego w pkt.4,  żeby potwierdzić założenie profilu zaufanego. 

 

B) Dla osób posiadających podpis elektroniczny

     Profil zaufany możesz też założyć samodzielnie, jeśli masz bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany certyfikatem kwalifikowanym.

     To proste:

 

  1. Wejdź na stronę ePUAP.

  2. Kliknij zarejestruj się.

  3. Wypełnij wniosek o założenie profilu zaufanego.

  4. Potwierdź swoje dane za pomocą podpisu elektronicznego. 

 

Obszerna instrukcja użytkownika ePUAP ----  WEJDŹ  ----

Aby otworzyć dokument konieczne jest posiadanie programu Adobe Reader, który można pobrać  ------ Tutaj ------

 

Krótka instrukcja wysłania dokumentu

Aby móc wysłać dokument do urzędu należy w pierwszej kolejności zalogować się do Platformy ePUAP

 

Logowanie

 

KROK I

Aby dotrzeć do właściwego wniosku należy w pierwszej kolejności wybrać odpowiedni urząd z „katalogu usług”. Po czym w karcie „opis usługi” wybrać właściwy formularz umożliwiający złożenie wniosku (dostępny w części „Formularz”)

 

 KROK II

Kolejnym krokiem jest wypełnienie wniosku - Należy wypełnić odpowiednie pola w poszczególnych sekcjach. Aby zapisać formularza kliknij „zapisz” – wniosek zostanie zapisany w dziale „moje dokumenty”, w sekcji „dokumenty robocze”.

 

 KROK III

Wysłanie wniosku - Aby wysłać wniosek należy przejść do edycji dokumentu, następnie podpisać go kwalifikowanym podpisem elektronicznym (klikając przycisk „podpisz”), po czym wysłać do właściwego urzędu.

 

  KROK IV

Odebranie Urzędowego Potwierdzenia Przedłożenia  - Wysłanie każdego dokumentu generuje wytworzenie tzw. Urzędowego Potwierdzenia Przedłożenia (UPP), co jest dla składającego prawnym potwierdzeniem przedłożenia wniosku. UPP można pobrać zaraz po wysłaniu dokumentu w sekcji „dokumenty odebrane”. 

 

Instrukcja epuap - "Jak załatwić sprawę"

dokument w formacie.pdf

 

Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:

  1. Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie Elektronicznego Urzędu Podawczego;

  2. Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu na następujących nośnikach danych:

    • Dyskietka 1,44 MB

    • Pamięć masowa USB 1.1, 2.0, 3,0

    • Karty pamięci SD

    • Płyta CD-RW, DVD-/+RW

 Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
 
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:

  1. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes

  2. Akceptowalne formaty załączników to:

    • DOC, RTF

    • XLS

    • CSV

    • TXT

    • GIF, TIF, BMP, JPG

    • PDF

    • ZIP

  3. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.

  4. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

 

 

Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) jest podstawowym komponentem Elektronicznego Biura Obsługi Klienta - EBOK realizującego ustawowy wymóg określony w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 29.09.2005 w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (DZ.U. 2005 Nr 200, poz. 1651). Funkcje ESP realizowane są przez platformę ePUAP koordynowaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Metryka

sporządzono
2019-10-10 przez Konieczyński Jacek
udostępniono
2019-10-10 00:00 przez Konieczyński Jacek
zmodyfikowano
2019-10-10 15:39 przez INTERmedi@ Administrator
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
1399
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.