Nr ogłoszenia: 1/2019: Podinspektor ds. gospodarowania odpadami w Referacie Infrastruktury i Inwestycji
Ogłoszenie: Podinspektor ds. gospodarowania odpadami w Referacie Infrastruktury i Inwestycji
Miejsce pracy: Urząd Gminy Trzebiel
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: Referat Infrastruktury i Inwestycji
Ogłoszono dnia: 2019-10-04
Termin składania dokumentów: 2019-10-17 14:30:00
Nr ogłoszenia: 1/2019
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie wyższe.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w złożonej ofercie, których obowiązek podania nie wynika z przepisów prawa.
b. Wymagania dodatkowe:
- Wiedza z zakresu administracji publicznej obejmująca co najmniej następujące akty prawne:
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t. j.Dz.U.2018 poz. 1454 ze zm.).
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( t. j. Dz. U. z 2019 poz. 900 ).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t. j. Dz.U. z 2018 poz. 1296 ze zm.).
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( t. j. Dz. U z 2019 poz. 701).
- Obowiązujące Uchwały Rady Gminy Trzebiel wydane na podstawie przepisów ustawy o czystości i porządku w gminach ( t. j.Dz.U.2018 poz. 1454 ze zm.).
- Doświadczenie zawodowe w jednostce samorządu terytorialnego.
- Umiejętność stosowania przepisów w praktyce.
- Umiejętność organizowania pracy własnej.
- Komunikatywność.
- Samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie spraw dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zakresie:
- rejestracji i aktualizacji bazy płatników opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- kontroli i przestrzegania terminowości składania deklaracji;
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- ewidencji księgowej wpłat i wypłat należności z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym bieżąca kontrola należności i ich uzgadnianie z Ref. Finansów;
- sprawozdawczości finansowej;
- Współpraca ze stanowiskiem ds. integracji rozwoju lokalnego, promocji Gminy i zamówień publicznych w zakresie organizacji zamówień publicznych dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności przygotowanie SIWZ,
- Nadzór nad realizacją zdań powierzonych w drodze przetargu podmiotowi odbierającemu odpady komunalne, w tym naliczanie kar umownych;
- Opracowywanie projektów aktów prawnych, umów, regulaminów dotyczących utrzymania czystości i porządków na terenie gminy Trzebiel;
- Opiniowanie Planów Gospodarki odpadami, programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi, wniosków o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów oraz innych dokumentów przekazanych do zaopiniowania w zakresie gospodarowania odpadami;
- Koordynacja i nadzór nad systemem selektywnej zbiórki odpadów, w szczególności, przeterminowanych leków, baterii oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz współdziałanie z ZGKiM w Trzebielu w zakresie realizacji zadań Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych;
- Współpraca z WIOŚ, Inspekcją Sanitarną, ZZO Marszów oraz innymi podmiotami w zakresie utrzymania porządku i czystości w gminie;
- Monitorowanie i dokonywanie corocznej analizy systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy ora zapewnienie realizacji postanowień regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nakładania kar pieniężnych na podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, w przypadkach o których mowa w art. 9x ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz prowadzenie spraw z zakresu ich egzekucji;
- Załatwianie spraw z zakresu działalności regulowanej dotyczących zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności gospodarczej w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych oraz prowadzenie w formie elektronicznej ewidencji udzielonych i cofniętych zezwoleń;
- Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
- Prowadzenie sprawozdawczości wymaganej obowiązującymi przepisami oraz ustaleniami wewnętrznymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi oraz przyjmowanie od podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości kwartalnych sprawozdań;
- Prowadzenie, aktualizacja i weryfikacja gminnych ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy;
- Wykonywanie obowiązków informacyjnych w zakresie gospodarowania odpadami przez gminę oraz prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej na temat prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi;
- Zapewnienie realizacji postanowień regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- pełny wymiar czasu pracy,
- miejsce pracy – 68-212 Trzebiel, ul. Żarska 41
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
6%
V. Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny.
- Curriculum vitae.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, świadectwa pracy lub inne dokumenty potwierdzające staż pracy, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone własnoręcznym podpisem przez kandydata za zgodność z oryginałem,
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie
w pełni praw publicznych. - Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych wg. załączonego do oferty wzoru. Wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia, jest dostępny także w sekretariacie Urzędu Gminy Trzebiel.
- List motywacyjny i życiorys powinny być podpisane własnoręcznym podpisem przez kandydata.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2019-10-17 14:30:00
b. Sposób:
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podaniem imienia i nazwiska kandydata wraz z adresem oraz dopiskiem „Nabór na stanowisko urzędnicze ds. gospodarowania odpadami” w sekretariacie Urzędu lub pocztą na adres: Urząd Gminy Trzebiel, ul. Żarska 41, 68-212 Trzebiel, w terminie do dnia:
17 października 2019 roku do godz. 1430.
Uwaga: w przypadku dokumentów składanych drogą pocztową – decyduje data wpływu do Urzędu Gminy.
VII. Informacje dodatkowe:
- Osoby, których oferty zostaną odrzucone z przyczyn formalnych, nie będą powiadamiane.
- Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane, o zachowaniu terminu decyduje data wpływu.
- Oferty złożone w naborze nie będą zwracane.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Trzebiel.
- O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
- Planowane zatrudnienie nastąpi po przeprowadzeniu postępowania konkursowego.
Załączniki
OGŁOSZENIE O NABORZE na stanowisko urzędnicze ds. GOSPODAROWANIA ODPADAMI
OSWIADCZENIE o przetwarzaniu danych osobowych