Zameldowanie na pobyt stały
Termin załatwienia
niezwłocznie, bez zbędnej zwłoki
Osoba kontaktowa
Agnieszka Rusin, Scholastyka Lang
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Trzebiel, pok. 2
Zameldowania na pobyt stały dokonuje się:
- w formie pisemnej na formularzu ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO/PERMANENT RESIDENCE REGISTRATION FORM,
- w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem centralnej usługi zamieszczonej na platformie ePUAP pod adresem www.epuap.gov.pl lub na stronie www.obywatel.gov.pl,
- w organie gminy, właściwym ze względu na miejsce położenia nieruchomości, w której osoba zamieszkuje
Telefon kontaktowy
68 3755038, 68 3756757
Adres e-mail
gmina@trzebiel.pl
Wymagane Dokumenty
- dowód osobisty lub paszport
- za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych – obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
- wypełniony i podpisany druk zgłoszenia pobytu stałego
- pełnomocnictwo, w przypadku dokonania czynności zameldowania za pośrednictwem pełnomocnika
- dowód osobisty lub paszport pozwalający ustalić tożsamość pełnomocnika
- potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do tego lokalu w formie czytelnego podpisu na druku meldunkowym z oznaczeniem daty jego złożenia
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu)
Czas realizacji
niezwłocznie
Opłaty
bez opłat
Tryb odwoławczy
nie dotyczy
Uwagi
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca
Podstawa prawna
- art. 24, art.25 ust.1-3,art. 26, art. 27 ust. 1-2, art.28 oraz art.30-39 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018r., poz. 1382 ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411 ze zm.)
- art. 33 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze zm.)
Załączniki